2011-12-08

Frost ac Maggie Stiefvater

Grace har alltid varit fascinerad av vargarna. Framför allt "sin" varg.

Sam har vinter efter vinter iaktagit flickan och insett att något är speciellt med henne.

Efter en att han blivit skjuten träffas så äntligen Sam och Grace. Det blir nu en ständig kamp mot kylan för att få fortsätta att vara tillsammans. Sam är nämligen varulv och Grace en vanlig människa.

I början är jag lite fundersam över boken. Ok den är väl bra men jag fastnar inte, sugs inte in i berättelsen. Men med någon konstig mani fortsätter jag endå att läsa. Och medans jag läser börjar jag mer och mer fatta tycke för karaktärena. Mot slutet blir den till och med lite spännande.

Grace är underbar. Framför allt när jag ser henne genom Sams ögon. Hon är tuff, modig och kan svara för sig. Hon tar allt med fattning och har inga problem att accepera att Sam är en varulv.

Sam å andra sidan är den mer försiktiga och emotionella. I vanliga fall gillar jag macho-killar. Men här gör det inte alls något att Sam är den lite svagare. Förmodligen för att Grace strålar så mycket.

Jag håller med alla som har lovordat denna boken. Den är bra!!! Jag blir ju helt enkel tvungen att läsa fortsättningen nu. Hellst i går för jag måste ha reda på hur det går för Grace och framför allt Sam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar