2012-02-25

Alldeles glömt bort att berätta

Att jag har en viss förkärlek för gamla böcker är inget jag sticker under stolen med. Framför allt älskar jag känslan av en riktigt gammal bok och lukten av läder och papper och gammalt. Men jag gillar även gamla böcker som inte är fullt så gamla. Böcker från 60-talet har många gånger en otroligt snygg layout på framsidan och eftersom jag många gånger väljer böcker efter omslaget så är detta något som tilltalar mig väldigt mycket. För några veckor sedan nämnde jag bland annat Roseanna av Sjöwall Wahlöö som är otroligt tilltalande med sina blåa färger. Dessutom beställde jag för några veckor sedan en samling Pan-böcker om allas vår favoritspion James Bond. Dessa böcker tilltalar mig något otroligt mycket kanske framför allt för sitt vackra omslag. Så nu har jag provat att köpa böcker på tradera också och det fungerade alldeles utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar