2012-02-05

Ett icke relaterat bok bokinlägg

För en och en halv vecka sedan fick jag för mig att jag skulle gå hem från jobbet. Det är en mil men jag får sådana ryck ibland då jag inte har någon bil. Denna gången kom jag dock bara en tredjedel av sträckan för jag tyckte det var för  kallt. Och kallt var det för att vara i södra Sverige. Termostaten visade hela -6 grader.
Idag har temperaturen visat -7 grader mitt på dagen. Och oj vad graderna hade stigit och vad varmt det var. Nu var det ju bara -7. För allt är relativt. -15 var visserligen lite kallare, vilket termostaten visade i morse när jag steg upp. Och igår morse när jag gick den där tredjedelen av streckan till jobbet höll jag på att frysa benen av mig för jag hade glömt understället. Då var det BARA -13. Sen jämför man med de stackarna uppe i norr har, närmare -40 grader. JAG KLAGAR INTE PÅ MITT VÄDER.

Och på tal om icke bokrelaterat. Det går faktiskt att lyssna på Bärnstenskikaren trots att det är kallt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar