2012-03-01

Februaris pott

Då var februari avklarad. Och det började bra. Sen tog det helt enkelt stopp. Det blev för mycket på jobbet och jag fick ett litet virkryck. Och när jag går in för något så gör jag det med 100%, om det så är virkning, läsning, promenader o.s.v. Har också varit ute och gått en hel del på kvällarna denna månaden. Måste nämligen ta tag i det där eviga löftet om att gå ner i vikt. Med promenader har det alltså blivit mindre lästid, men istället får jag ju lyssna på böcker då.

Dessa böcker har jag i alla fall läst:

Flickan under jorden av Elly Griffiths
Kärlekens arkitekt av Emilio Calderón
Förföljd av det förflutna av Nora Roberts
Roseanna av Sjöwall Wahlöö
Bärnstenskikaren av Philip Pullman
Hungerspelen av Suzanne Collins
Bre Tanners andra liv av Stephenie Meyer

Antal böcker lästa/lyssnade på = 7
6 lästa på svenska, ingen på engelska, 1 ljudbok

Februaris roligaste bok: Ingen som var så där rolig direkt.

Februaris mest spännande bok: Antingen Flickan under jorden eller Hungerspelen. Även om jag hade viss hum om handlingen i båda så var det driv i båda böckerna och spänningen var hög i båda.

Februaris överraskning: Hungerspelen, var nämligen lite orolig över att jag inte skulle gilla den, för alla hade skrivit så mycket positivt om den, men det jorde jag ändå.

Februaris sämsta: Kärlekens arkitekt. Gillade inte språket, det var ingen handling att tala om och karaktärerna kändes oinspirerande.

Februaris bästa: Återigen står det mellan Flickan under jorden och Hungerspelen. Båda är skrivna av författare som jag kommer läsa mer av och att fullfölja serien. Ska jag välja en så får det nog ändå bli Hungerspelen. Den var mest nyskapande och något fullkomligt annorlunda mot vad jag brukar läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar