2012-05-01

Sammanfattninga av April

April månad har varit en månad i engelskans tecken. Målet var att jag skulle försöka tillgodogöra mig all litteratur jag läste på engelska. Och jag måste säga att jag tycker att det har gått ganska bra. Det blev inte enbart på engelska, undantaget var Änglar och demoner som jag lyssnade på när jag var sjuk, och sen var det den bok som hängde med i från mars.

Aprils böcker:
Dollar av Lee Child (Ljudbok)
Exposive Eighteen av Janet Evanovich
Catching fire av Suzanne Collins
The reversal av Michael Connelly (Ljudbok)
Fallen av Lauren Kate
The fifth witness av Michael Connelly
Mockingjay av Suzanne Collins
Änglar och demoner av Dan Brown (Ljudbok)
Deliver us from evil av David Baldacci (Ljudbok)
No such creature av Giles Blunt


Dessutom har jag läst några klassiska serie-album:
Faraos cigarrer (Tintin) av Hergé
Den svarta ön (Tintin) av Hergé
Månen tur och retur del 1 (Tintin) av Hergé
Månen tur och retur del 2 (Tintin) av Hergé


Antal böcker lästa/lyssnade på = 10
2 böcker på svenska, 6 på engelska, 4 ljudböcker

Aprils roligaste bok: Janet Evanovich är alltid rolig även om Explosive eighteen inte var den roligaste.

Aprils mest spännande bok: Svårt att bestämma sig här eftersom jag läst mycket spänningslitteratur den här månaden. Connelly, Baldacci och Child är mästare på att skriva spänningslitteratur och jag kommer ofta tillbaka till dem. Men ska jag välja en så får det nog bli Deliver us from evil.

Aprils överraskning: Fallen av Lauren Kate var mycket bättre än jag trodde att den skulle vara.

Aprils sämsta: Har inte läst någon dålig bok den här månaden, men mest beviken blev jag över Mockingjay. Inte på något sätt dålig inte bara så bra som de två första, och kom inte upp till mina förväntningar.

Aprils bästa: Catching fire kniper den här platsen, dock inte utan konkurrens av många bra böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar