2012-07-17

Dag 1



 30 days of books - The best book you read last year

Tur att man har läslistor annars hade jag aldrig kommit ihåg detta. Det är två böcker som har nockat mig under det senaste året. Den ena är Guldkompassen av Pullman som bjöd mig på en lyssnarupplevelse utöver det vanliga, mycket tack vare Lena Nyman. Den andra är en väldigt nyutläst bok, Fifty shades of Grey (egentligen hela serien) som var så där lagom kärleksfull och bra så att jag i ett huj läste ut alla 3 böckerna.



30 days of Harry Potter - Favourite book in the series


Det är svårt att bara välja en bok bland alla dessa guldkorn och underbara böcker. Men jag måste ändå börja från början för hade inte Harry Potter och de vises sten fångat mig så som den gjorde med sin magi (och nu pratar jag inte om trolleri utan om den varma värld vi bjuds in till) så vem vet vad jag hade gått miste om då. För lite tjurskallig var jag allt innan jag började läsa böckerna och se filmerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar