2012-07-19

Dag 3


30 days of book - Your favourite series

För att nyansera lite grann kommer jag inte att skriva Harry Potter trots att denna serien ligger otroligt högt upp på min absoluta favoritlista.
Jag har inte läst massor med serier i mina dagar. Några fantasy-sviter och några ungdomsserier. Vilken är då bäst. Får nog svara (utan att tänka efter så där jättemycket) Twilight-serien. Älskar, älskar, älskar Stephenie Meyers böcker och har läst dem ett antal gånger. Dessutom är det tack vare filmerna som jag plockade upp böckerna och lät mig svepas med.

Hade gärna ägt denna otroligt vackra upplaga.



30 days of Harry Potter - Favorite character


Det finns så många underbara karaktärer i böckerna att älska så jag har väldigt svårt att bara nämna en. Ingen bok utan Harry Potter så han kan du inte annat än gilla. Jag älskar Snape, McGonogall, Fred och George, Luna Lovegood och många flera. Men en riktig favorit som jag kommer på efter lite tankeverksamhet är Neville Longbottom som verkligen växer med historien, den tafatta pojken som till slut blir en riktig hjälte. Älskar när han i sista filmen spränger bron i slutstriden, eller när han i andra boken hänger i takkronan och undrar varför det alltid händer honom.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar