2012-08-16

När ska jag läsa igen

OS är slut och jag har nu kommit in i jobbet igen. Då tycker i alla fall jag att rutinerna borde återgå till det normala. Komma hem, laga mat och läsa. Men nej då inta alls. Visst kommer jag hem. Och mat blir det också förhoppningsvis även om motivationen saknas helt och jag hellre äter skräp. Och inte blir det läst. Igår lyckades jag bara läsa 20 sidor innan jag somnade på soffan klockan tjugo över åtta. Vaknade till strax innan nio och tänkte att nu kan jag läsa. I ställe hamnade jag framför datorn och slösurfade innan jag halv tio gick och la mig i sängen. Lyckad läsa ytterligare 10 sidor men sen sov jag igen. Nu är jag trött på det här. Trött på att vara trött och trött på att inte läsa. Månaden bokskörd hittills är uppe i ynka 2 böcker ock då var en av dem en ljudbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar