2012-12-29

En sammanfattning av 2012 års utmaningar

Nu börjar året närma sig sitt slut och jag har läst fantastiskt mycket böcker och upptäckt många nya författarskap som jag vill stifta närmare bekantskap med. Men sen hade jag ju lite utmaningar inför läsåret 2012. Och ska jag vara riktigt ärlig så har det gått åt fanders.

Jag gav mig in på 5 utmaningar, fyra som jag hittat på själv samt pocketlovers 3 på 3 utmaning. Av dessa utmaningar har jag klarat 2 (med lite funderande fårn min sida).

Mitt första mål var att läsa lite mer geografiskt. Skulle läsa ett visst antal böcker från olika världsdelar. 4 böcker av 10 blev slutresultatet här.

Mitt andra mål vara att jag skulle försöka läsa minst en klassiker per månad. Per månad är i detta fallet inte riktigt upfyllt däremot har jag läst 16 klassiker i år. Till klassiker har jag dock räknat både Agatha Christie och C.S Lewis Narnia-svit. Döm själva om jag har uppnått målet för själv är jag väldigt tveksam.

Mål tre var att läsa mer på engelska. 23 böcker på engelska har blivit lästa. Betydligt fler än förra året - kanske inte så bra som jag trodde men i alla fall godkänt.

Det sista egna målet var en boktolva där 15 nya författare som jag ville läsa stod med. Av dessa 15 blev 8 lästa. Nu sår här i efterhand tycker jag kanske inte det var ett vidare smart mål att ha med med tanke på att jag har läst 52 nya författare i år. Det är ca hälften av vad jag läst sammanlagt.

I 3 på 3 utmaningen blev 1 av 3 lästa. Målet var att jag skulle läsa Robyn Youngs Brödraskaps-triologi. Men jag ska inom en inte allt för avlägsen framtid läsa klart den serien för första boken var bra.

Böcker lästa sammanlag då. Hittills (räknar med minst en bok till) så har jag läst 109 böcker och det har till stor del varit fantastiska böcker. Så det är jag riktigt nöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar