2013-03-06

Tematrio - Bokrean

Bokrean började ju som bekant förra veckan och med den följde x antal hundralappar spenderade i olika bokaffärer. I veckans tematrio ber Lyran oss att berätta om tre fynd. Och trots att jag visat bilder innan på alla 17 fynden så kommer här 3 favoriter.

  1. Inga rövare finns i skogen har så länge jag kan minnas vara en av mina favoriter bland Astrid Lindgrens kortare historier. Jag stod länge och höll i den på Bokia men tyckte att 79 kronor var lite dyrt även om boken är fantastiskt vacker. När jag sen var på Ica Maxi och hittade den för 49 kronor kunde jag inte låta bli. Nu ska jag bara bestämma om jag ska behålla den själv eller om min systerson ska få den.
  2. Ja, jag har läst Stolthet och Fördom av Jane Austen och ja jag hade köpt den på engelska lördagen innan i pocketutgåva. Men så låg den ju där och såg så fin ut i sitt danska band, sitt fina ljusblå bokmärksband och med den fina bilden på framsidan. Då kunde jag inte riktigt låta bli. Och trots att jag länge tvekade så är den ett av de bästa fynden. Det finns liksom ingen gräns för hur många exemplar man kan ha av favoriterna.
  3. Till varje pris av David Baldacci blev jag väldigt glad när jag hittade för en billig peng. Hade missat denna av favoriten och den var nog en av de böcker som var mest självklar att den fick följa med hem.
Slutligen kan jag ju påstå att alla min böcker var bra böcker i år. Böcker jag verkligen vill läsa och några av dem har jag funderat länge på att köpa. Nöjd med bokrean trots det kanske inte jättestora utbudet.

2 kommentarer:

  1. Jag har bara läst en enda bok av Baldacci, Flykten. och tyckte inte den var speciellt bra. Därför har jag ju så klart köpt en annan bok, Kamelklubben, bara för att kolla om han är något att ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kamelklubben kan jag varmt rekommendera. Jag tycker det är en av hans bästa böcker. Framför allt tror jag att det är karaktärerna som gör den så bra.

      Radera