2014-01-10

Bokbloggsjerka 10-13 januari

jerka11Hos Annika är det återigen dags för bokbloggsjerka efter lite ledigt över jul och nyår. Och eftersom det florerar massor av utmaningar runt om i bloggosfären så passar det väl utmärkt med en fråga som berör detta:

Tänker du delta i några utmaningar i år och i så fall vilka? (Jerkan räknas inte)

Utmaningar och utmaningar. Jag är med i Kaosutmaningen eftersom den inte kräver speciellt mycket eftertanke utan det är bara att läsa. Sent tror jag inte jag är med i någon mer utmaning. Däremot utmanar jag mig själv en massa på andra sätt. Jag har till exempel valt att vara med i Annas på och dagarna går... novell FB-cirkel om Brasilien berättar. Det är verkligen en utmaning för mig som aldrig brukar läsa noveller (och världslitteratur). Det var nog däremot det hela.

22 kommentarer:

  1. Kaosutmaningen är verkligen populär :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det har nog att göra med att den är så pass enkel.

      Radera
  2. Kul att du vill pröva på noveller. FB-cirklarna är ett roligt sätt att prata om texter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag att det är. Har stora förhoppningar nu.

      Radera
  3. Ja att läsa mer noveller vore kul. jag hade inte tänkt delta i några utmaningar i år men det blev ändå några.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lätt hänt. Jag gillar dock inte när det blir för mycket måsteläsning.

      Radera
  4. Noveller har jag lärt mig uppskatta på senare år, de är riktigt bra att ha när man inte har så mycket lästid :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan jag tänka mig. Ska bli spännande att se vad jag tycker om det.

      Radera
  5. Brasilienbokcirkeln är ju jag också med i, och det är sällan jag läser noveller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul. Ska bli spännande att se vad jag tycker om formatet.

      Radera
  6. Kaosutmaningen är bra för den kräver inte så mycket - man kan ofta passa in mycket av vad man ändå tänkt läsa där tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med. Definitivt en fördel att kravet på läsningen försvinner.

      Radera
  7. Noveller är jag inte heller så duktig på att läsa, får se om det blir mer i år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid inbillat mig att jag inte gillar noveller - egentligen utan att ha läst någon.

      Radera
  8. Noveller är inte precis min "cup of tea" heller, tycker ofta att jag skulle vilja ha mer, det blir för kort på något sätt

    SvaraRadera
  9. Jag är oxå med i Kaosutmaningen och tänker som dig. Den behöver inte styra vad jag läser, utan när jag läst klart kollar jag om den boken kan användas för att pricka av någon punkt helt enkelt...

    SvaraRadera
  10. Fb-cirklar tycker jag låter kul, men har inte testat det än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första gången för mig med så ska bli otroligt spännande.

      Radera
  11. Är också med i Kaosutmaningen. FB-cirklat har jag gjort förut, funkar jättebra :)

    SvaraRadera