2014-01-01

December månads läsning

Nu har nyårsgästerna åkt hem och jag är alldeles ensam hemma med katterna. Faktiskt ganska tyst och skönt. Tänker nu skriva ihop några inlägg och recensioner för att sedan sätta mig och läsa. Ska bli väldigt skönt.

Först ut i inläggshögen får bli en sammanfattning av decembers läsning. Hade gjort mig en snygg liten hög av vad jag hade tänkte läsa under december och jag lyckades väl hyfsat med att läsa 5 stycken av åtta. Någon av de tre som blev kvar får flytta med till januaris läshög, några inte.

Lästa i december:
Älska - Sylvia Day
Drama - Sylvia Day
Fortet - Bernard Cornwell
Min mormor hälsar och säger förlåt - Fredrik Backman
En Julsaga - Charles Dickens
The Name of the Wind - Patrick Rothfuss
Married by Christmas - Scarlett Bailey
Min morbror trollkarlen - C.S Lewis

8 böcker lästa, 1 ljudbok, 3 recensionsexemplar, 2 på engelska, 1 omläsning

Är både nöjd och inte med månadens läsning. Läst en hel del bra böcker, bland annat årets bästa, men känner att jag inte hunnit läsa riktigt så många som jag velat läsa, med tanke på att jag faktiskt varit ledig en del. Jag skyller på The Name of the Wind som är en riktigt tegelsten, dessutom på engelska och fantasy som inte direkt har ett vardagsspråk (den var trots det riktigt bra).
Månadens bästa är helt klart Min mormor hälsar och säger förlåt.

How is this month December? TELL MEEE! Feels like yesterday it was June! Just wowzies! But, December is a great month because its the start of a new season and its a couple more days till Christmas! :O Question; What do you want for Christmas this year??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar