2014-01-21

Saker jag skulle vilja läsa om

Jag inspireras  av Top Ten Tuesday och tänker knåpa ihop en egen liten lista om vad jag skulle vilja läsa om i framtiden.
  1. Jag skulle så väldigt gärna vilja hitta nästa fantastiska serie som jag inte kan slita mig från. Den ska "blow-my-mind" - Harry Potter style. Den måste inte nödvändigtvis handlar om trollkarlar och magi men det är ett plus. Jag vill verkligen hitta en serie som jag inte kan släppa och som lockar mig till läsning varje minut jag inte läser och som jag inte kan lägga ifrån mig när jag väl läser.
  2. Magi. Är väldigt magi sugen nu över huvud taget. Så fantasy kanske inte vore helt fel.
  3. Sagor. Längtar efter februari månad då jag riktigt skatt grotta ner mig i sagor och sagoinspirerad litteratur. Är lite sugen på att prova en fairytale re-telling också.
  4. En riktigt fantastisk kärlekshistoria hade inte varit helt fel. Två personer som verkligen behöver varandra hade inte suttit helt fel nu. Väldigt gärna i historisk miljö.
  5. Något riktigt roligt. Var på tok för länge sedan jag läste en bok som fick mig att skratta högt.
  6. Är lite sugen på att läsa en älv-bok. Irländsk folklore hade inte varit helt fel. Mycket prat om älvor och alver på jobbet just nu och därav inspirationen.
Jag nöjer mig nog med 6 punkter. Det är betydligt svårare än vad jag trodde att knåpa ihop vad jag vill läsa. Men egentligen hade det nog räckt med en punkt. En riktigt grym fantasyserie är det nog jag är sugen på som innehåller massor av magi, magiska väsen, kärlek och humor. Som dessutom ska vara riktigt bra.

fairytalemood: “Into the book world” by moffs

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja visst var det. Älskar hur det speglar nyfikenhet och upptäckarglädje. Boken är helt enkelt magisk.

      Radera
  2. Det var svårt den här veckan. Också. Roliga böcker kan jag verkligen hålla med om, det vill jag också ha.

    SvaraRadera