2014-02-27

Pre-bokrean

Jag vet att bokrean precis har startat men för mig får den faktiskt ta och vara slut nu också. efter 25 böcker på två dagar känner jag att det faktiskt får vara nog. Jag drabbas av lätt ångest, inte för att jag har betalat vansinnigt mycket pengar för böckerna, pengar som kanske skulle gått till lite viktigare saker, utan för att jag inser att jag förmodligen inte kommer läsa alla dessa 25 vackra böcker. Dessutom inser jag vilket beroende jag har. För som en äkta missbrukare spenderade jag gårdagskvällen när sambon var på jobbet med att undanröja alla bevis. Alla böckerna stoppades in i bokhyllorna, utan ens ett litet kort på dem, och kartongerna gömdes försiktigt undan.
Ja, ja, det är bara bokrea en gång om året. Men mitt nya mål för året måste bli att försöka läsa i alla fall 20 av de nya bokreaböckerna innan nästa års bokrea. Och kanske så ska jag försöka med att inte köpa några nya böcker förrän bokmässan.

Men jag ska i alla fall bjuda på en bildkavalkad av böckerna jag köpt, dock får ni (som vanligt) stå ut med bilder från nätet.

En liten smula underbar (pocket)True Blue (häftad)One Summer (pocket)
The Jewels of Manhattan (häftad)Järnkonungen del 1 i serien Iron Fey (kartonnage)Christmas Wedding (häftad)
Sixth Man (häftad)Den vita drottningen (kartonnage)Innan jag somnar (inbunden) 
Wicked Business (häftad)The Holmes Affair (häftad)Flickan från tjugotalet (inbunden)
Barkhes döttrar (pocket)Skämmerskans dotter (kartonnage)En dag (pocket)
Eunuckens gåta (pocket)Livlinan (inbunden)För dig sedd (häftad)
För dig nära (häftad)Jagad av lögnen (inbunden)När döden kom till Pemberley (inbunden)
Wuthering Heights (häftad)Middag på 30 minuter (inbunden)

4 kommentarer:

  1. Oj det var ju rejält många!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var det. Jag får trösta mig med att många av böckerna var väldigt billiga. 16 böcker från bokus för 400:- är väldigt billigt.

      Radera
  2. Inga dåliga fynd du gjort på årets rea! :) En dag och Wuthering heights är riktigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wuthering heights är en sådan bok som jag faktiskt inte har en aning om jag läst eller inte så jag tyckte det var dags. Får se hur den går att läsa på engelska dock. En dag ska bli spännande att se när den blir läst och vad jag tycker om den. Vet egentligen inte vad den handlar om utan bara att alla verkar tycka mycket om den.

      Radera