2014-04-15

Läs-a-lot påsk Dag 2

Idag var tanken att när jag klockan halv sex kom hem från jobbet skulle få försjunka i några timmars läskoma - i alla falla en fyra stycken. Men som vanligt när jag har planerat något blir det inte riktigt så. På väg hem ringde syrran och var vill-inte-vara-ensam-sjuk och erbjöd sig att gärna komma och hälsa på mig i ett par timmar och givetvis ta världens bästa systerson (14 månader) med sig. Så det blev mostermys och systermys och mammamys för hon hittade också hem till mig. Så läsa blev det inte då.

I stället har jag lärt systersonen som hittade fram till bokhyllan att man ska klappa på böckerna istället för att dra ut de fina inbundna böckerna i sina fina omslag. Han blev väldigt lycklig för applåderna som följde när det klappades. Uppdrag utfört.

Lite har jag i alla fall hunnit läsa ur Beautiful Creatures bok 3. Nästan 67 sidor är jag definitivt nöjd med eftersom jag inte hann sitta så länge. Hittills är boken också mycket bra. Jag vet inte varför jag har väntat så länge med den.

Nu ska jag krypa ner i sängen för det lär bli en lång dag i morgon. Ska ta Bertrams Hotell med mig till sängen och kanske lyckas läsa 10 sidor.

Vintage Book~Beautiful clasp. Doesn't that clasp just want to make you open it...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar