2014-06-05

Mera nörderi....

Hej mitt namn är Anna och jag är en boknörd. Nu råkare det vara så att jag inte bara är en boknörd. Det handlar snarare om en besatthet av det skrivna ordet och förmågan att kunna skriva det. Pennor är något jag älskar. Jag har en förmåga att gå in i en diversehandel, en bokaffär eller en pysselaffär och faktiskt enbart kolla på pennor. Att ständigt leta efter den där perfekta pennan att skriva med är ett ständigt projekt hemma hos mig. Som en liten anekdot kring detta kan ju nämnas att jag byter handstil ungefär lika ofta som andra byter (nja, vad man nu byter, underkläder tillexempel). Ser jag en snygg handstil så måste jag genast ge den en chans, innan jag  byter till nästa. Så handstilsexperter skulle nog ha svårt att göra sitt jobb med mina skrifter.
Vad man sen skriver i spelar också stor roll, inte så mycket vad man skriver – bara det blir till ord på ett papper, gärna utfört på något vackert sätt. Anteckningsböckerna växer på hög här hemma. Jag äger på tok för många som jag aldrig kommer fylla, men jag lovar att fler kommer flytta hem till mig. Alltid kan de vara bra till något.
Sen är det frågan om löspapper. För jag har otroligt svårt att göra mig av med dem. Jag arkiverar och organiserar och till detta krävs pärmar, plastfickor, dokumentmappar, gem i olika färger, och alla andra roliga pappersprylar. Gud vad kul allt sådant är!

För att sammanfatta det hela är det i alla fall helt klart tur att det finns sidor som Staples.com finns. Där kan jag lätt nörda ner mig riktigt ordentligt och jag lovar, alltid kan man hitta något kul.

8 kommentarer:

  1. Både pennor och anteckningsböcker är ju superkul. Så lätt att få med sig hem från affären!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det. Synd bara att man inte riktigt vet vad man ska använda alla anteckningsböcker till...

      Radera
  2. Har också älskat allt sådant där ända sedan jag var liten :) lite synd att datorn finns ibland (men bara ibland)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med. Jag är i alla fall tacksam att jag gick i skolan innan datorernas totala frammarsch. Kommer ihåg när man fick sitta och renskriva sina uppsatser och texter för hand innan inlämning. Det var tider det! (Och nu fick jag mig själv att låta lastgammal - det var bättre förr)

      Radera
  3. Du låter ju nästan som jag :)

    Det där med pennor är väldigt speciellt och jag är väldigt rädd om mina favoritpennor. Min absoluta favorit, en stiftpenna, har jag haft i över 30 år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så gamla pennor har i och för sig inte jag. Men jag blir tokig här hemma om mannen råkar ta fel penna. Jag har ett pennställ för bra pennor, och ett för vanlig pennor. Han får låna de senare. Annars kan de ju råka ta slut.

      Radera
  4. Pennor är jag inte lika med, men anteckningsböcker, åh vad jag älskar fina anteckningsböcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det samlar jag på det också känns det som. Har för många helt enkelt, men det är jag nöjd med

      Radera