2014-07-31

Min mest ägda författare

Book qoute

I tisdags missade jag Top Ten Tuesday och det tyckte jag var lite synd med tanke på att det tog upp ett ämne som jag tidigare tänkt göra ett inlägg om, nämligen en lista över de författare jag äger flest böcker av. Så något sent hoppar jag på vagnen och gör min egen lista.

1. Janet Evanovich (33 stycken)
2. Agatha Christie (26 stycken)
3. J.K Rowling (15 stycken)
4. David Baldacci (14 stycken)
5. Maria Lang (11 stycken)
6. Marta Sandwall-Bergström (10 stycken)
7. Ian Flemming (9 stycken)
8. Harlan Coben (9 stycken)
9. Marian Keyes (8 stycken)
10. Gail Garrigher (8 stycken)

Av vissa av dessa författare äger jag ett antal dubbletter av vissa böcker. Det är med andra ord samling på hög nivå vi pratar om här. Så skulle men räkna utan dubbletter så skulle förmodligen Agatha Christie vinna följt av Baldacci där jag faktiskt inte har en enda dubblett, förvånande nog.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar