2014-09-01

Augustienkät

Okej - jag vet att det inte är augusti längre, tekniskt sätt. Men jag tänkte faktiskt göra den här enkäten som jag hittade hos Sagan om Sagorna som i sin tur hittade den hos Bokstävlarna. Och det nu - trots att det är september.

Vad har du läst i sommar?
Massor, och framför allt massor av blandat. En del historiska romaner, en del deckare/thrillers, en del fantasy och en hel del annat också. Och så har jag lyssnat på Harry Potter. Det börjar bli en sommartradition eftersom det är andra sommaren på raken som jag gör det.

Vad önskar du att du hade läst i sommar?
Är över lag väldigt nöjd, men kanske kunde jag kämpat lite mer med recexen.

Sommarens bästa?
Barfotadrottningen av Ildefonso Falcones, Boktjuven av Markus Zusak och Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe av Benjamin Alire Sáenz. Och så givetvis Nordiska väsen av Johan Egerkrans.

Sommarens sämsta?
Jag tyckte verkligen inte om The Fault in Our Stars.

Sommarens favoritklädsel?
Maxiklänning och andra stora svala plagg

Sommarens favoritmat/dryck?
Detta är sommaren jag lärde mig dricka rosévin. Så det med lite chips har mina sommarkvällar bestått av.

Sommarens mest oväntade? 
Jag vet faktiskt inte. Jo förresten, det måste vara Barfotadrottningen. En helt fantastisk bok som ni alla borde läsa....

Hur mycket ser du fram emot hösten på en skala från 1-10?
En 8 ungefär. Jag tillhör den skaran som älskar hösten, eller i alla fall den första delen av hösten när löven börjar byta färg, det är hög krispig luft. Man kan ta på mig mysiga koftor och tröjor, dricka te och tända ljus och bara mysa. Framför allt gillar jag att gå i skogen och höra på hösten. Det är mysigt det.
Sen kanske jag inte riktigt lika mycket ser fram emot hösten i november när det blåser snålblåst och småspik runt varje hörn.

2 kommentarer:

  1. Det är nog den första delen av hösten de flesta gillar :) Jag läser Barfotadrottningen just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul. Hoppas du gillar den. Och visst är det så med hösten. Grårusk kan det väl knappast vara någon som tycker om.

      Radera