2014-09-23

Bokmässan #16

Jag har fått höra att under lördagen på mässan ska man försöka hålla sig undan mässgolvet i den mån det går. Tur då att det finns himla många spännande seminarier som jag vill gå på denna dag. Sen ska jag också passa på att träffa mina jobbarkollegor som kommer upp en runda denna dag.

10:00-10:45 är det dags för ett seminarium om Flickbilden i fantasy. Detta går jag givetvis på om monterprogrammet skulle vara intressant på fredagen. Annars finns det...

10:30-10.50 Att går från deckare till historiska romaner att lyssna på som seminarium eller

10:30-10:50 Går det att utbilda sig till författare i monter B04:70. Något ska väl passa.

11:30-11:50 så är det dags att spana in några barndomsfavoriter i Radarpar med karaktär. Att lära sig lite om Mamma Mu och Kråkan eller Petersson och Findus känns som en given succé.

12:00-12:20 tänkte jag lära mig lite om Morwhayles egen magiskolas tar form och löften om att lära sig rita drakar lockar mycket.

12:30-12:50 fortsätter jag i fantasyträsket och tror på boktips i Episk fantasy - svärd, magi, drakar och mycket mer.

Sen får det nog helt klart bli att träffa mina kära kollegor, kanske lite lunch också.

14:30-15:00 ska jag däremot kanske dra mig lite mot monter C02:21 där Fantasy= verklighetsflykt

15:00-15:45 ska jag drömma mig bort till blåa vatten, vindar i ansikten i Piratdrömmar, ett seminarium.

15:30-16:00 hinner jag kanske med lite Inred med vintage i monter C04:02

16:00-18:00 Kommer en av mässans förmodade höjdpunkter då det är dags för Allmäna minglet med bland annat ambassadörskollegorna och förhoppningsvis några av er som kikar in på den här bloggen ibland.

18:15 Avlutar med middag med Kulturkollo och andra. Sen lär det bli hotellrum för att bena ut lite intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar