2014-10-04

Förskalv/Efterskal av Sylvia Day



Gia har världens bästa jobb enligt henne själv. Hon får jobba med att ta fram stjärnkockar och skapa de bästa restaurangerna. Allt är helt enkelt toppen enligt henne. Förutom det där med kärleken då, för hon kan inte riktigt glömma att mannen hon trodde hon skulle dela sitt liv med bara försvann en dag utan att lämna ett ord efter sig. Jackson (Jax) Rutledge som var känd politiker, som var det snyggaste och hetaste som gick i ett par skor. 
Men så en dag står han där framför henne igen och känslorna bubblar upp till ytan.


Jag brukar vara ganska förlåtande och inte speciellt svår road. Jag brukar tycka om att läsa erotik av olika former, jag gillade Fifty shades of grey och jag har definitivt gillat tidigare böcker av Sylvia Day som jag har läst (möjligtvis med första boken i Crossfire-serien). Men det här är tyvärr ganska så fel för mig. Boken känns platt och handlingen existerar i stort sätt inte. Allt boken går ut på är sex. Det kunde jag väl i och för sig köpt om det bara vore så att sexet var okej beskrivet. Tyvärr gick det inte där heller. Ett av många exempel är bara när Jax beskriver sin attraktion till Gia som att han blir brunstig av henne. Nej, nej, nej... vem skriver så. Så var det användandet av ordet Baby. I var och varannan mening kallar Jax Gia för baby och det kryper i kroppen av frustration på mig. Aldrig att jag hade velat bli kallad baby.
Så tyvärr är det här ingen bok för mig, alls. Enda anledningen till att jag över huvudtaget tog mig igenom den är för att den gick vansinnigt fort att läsa. Tyvärr får jag då avsluta min recension här istället för att beskriva tre anledningar till varför ni bör läsa boken. Jag kan inte rekommendera den alls.

Förskalv/Efterskalv får 1+/5 i betyg av mig.

Läs i stället Sylvia Days historiska romance. De är betydligt bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar