2014-12-17

Kanske är det allt du behöver veta av E Lockhart



Kanske är det allt du behöver veta handlar om Cadence. En rik familj, en olycka och huvudvärk. Kanske är det allt du behöver veta...

Kanske är det allt du behöver veta

Det här är en fantastisk liten pärla som länge har levt kvar hos mig. Nu är det ett par veckor sedan jag läste ut boken, men recensionen kommer först nu, för jag har behövt smälta boken lite grann. Detta är en sådan där bok som man bör gå in i utan några tankar om vad den kommer att handla om, utan att var för påläst. Då blir den så fantastiskt bra, och man blir så överraskad av dess innehåll och man kan riktigt njuta av läsningen. Jag faller i alla fall pladask för både handling, berättarstil och karaktärer.
Jag tycker det är svårt att bjuda er på en riktigt bra recension, men tro mig, boken är så läsvärd på alla sätt och vis. Egentligen är det inte ens min typ av genre, men det gör aldrig någonting för boken är så bra. Så min rekommendation är att ni plockar upp boken på vad sätt ni kan och spenderar ett par timmar med den. Även om ni är tveksamma så är den bara på 250 sidor så ni hinner med den, jag lovar.

3 anledningar till varför Kanske är det allt du behöver veta är värd att krypa upp i fåtöljen med:

1. Språket flyter lätt, Det är vackert, stämningsfullt och spännande.

2. En fängslande historia som hela tiden gör att du vill fortsätta läsa.

3. Miljöerna boken utspelar sig i är spännande. Att vara en liten fluga på väggen i en överklassfamilj i USA är spännande, för allt är faktiskt inte vad ytan och fasaden vill visa på

Kanske är det allt du behöver veta får 5/5 i betyg av mig.

Tack Lavender lit för recensionsexemplaret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar