2014-12-01

Läsplaner för december



Jag vet att jag indirekt redan har gjort en sådan här lista i en Top Ten Tuesday, men den var mer specifik för vintern och jag är tror att jag ska ändra om i den liten och göra den decembers egna. Jag räknar med att lite lästid ska jag hinna få med denna månaden, även om jag nog tyvärr kommer få jobba några av mellandagarna.  Här kommer i alla fall min lista för december.

  • Himlakroppar -Eleanor Catton
  • Poirots jul - Agatha Christie
  • Britt-Marie var här - Fredrik Backman
  • Den gamle och havet - Ernest Hemingway
  • Cinder - Marissa Mayer
  • Zack - Mons Kallentoft och Markus Lutteman
  • Lotus Blues - Kristina Ohlsson
  • Slända i bärnsten - Diana Gabaldon
  • Julresan - David Baldacci

Sätt mig i brand! (inbunden)
Zack (inbunden)

4 kommentarer:

  1. Zack tyckte jag väldigt mycket om, den var spännande och lite, lite grotesk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft den påbörjad nu i ett antal månader och nu känner jag att jag måste ta tag i den och läsa den. Det verkar som om många tycker den är bra så jag är ganska så nyfiken.

      Radera
  2. Du ser ut att få trevlig månad. Själv hoppas jag också hinna läsa Britt-Marie var här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Britt-Marie känns som en bok jag verkligen vill ha tid till att läsa, inga måsten runt omkring. Därför räknar jag med att läsa den i juldagarna.

      Radera