2015-02-28

Läst i februari

Sven Nordqvist «История о том, как Финдус потерялся, когда был маленький» | "Картинки и разговоры"

Oj vilken bra läsmånad det har varit i februari. Jag har läst sammanlagt 9 böcker och kvaliteten på böckerna har över lag varit väldigt hög. Som vanligt dock så är det ju lite si och så med recenserandet. Det ligger nu en nätt hög på åtta böcker bredvid mig på datorskrivbordet som alla längtar efter att bli recenserade på något sätt.

Men nog om det, de böcker jag läst i februari är följande:
  • Falling Kingdoms av Morgan Rhodes
  • Lögnaren av Harlan Coben
  • Känslan av död av Elly Griffiths
  • Svart som natten av Ann Cleeves
  • Sätt mig i brand av Tahereh Mafi
  • Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson
  • Den lyckligaste dagen av Nora Roberts
  • Sigrid av Johanne Hildebrandt
  • Levande död i Dallas av Charlaine Harris
Som sagt det har varit en hel del bra litteratur också under månaden, tre stycken som fått full pott av mig. Bäst däremot är utan tvekan Jag heter inte Miriam av Majgull Axelsson. En bok som svepte undan fötterna på mig.

Något som dessutom har varit väldigt bra den här månaden är att jag faktiskt har följt min lanerade läslista. Av de 10 titlarna jag skrev upp inför månaden så har jag läst 9 och den tionde är enbart inte läst för att jag helt enkelt inte hann med den. Heja mig, nu ska det bli roligt att sätta ihop nästa månads lista.

2 kommentarer:

  1. Jag har med nöd och näppe nu läst två hela titlar: båda hyllvärmare men jag gav Reidar Jönssons bok alldeles för lång tid att övertyga mig om att nej - just han och hans klassiska "Mitt liv som hund" inte är min grej... tror jag hade hunnit läsa minst en titel till om jag inte varit så envis...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ger upp på tok för få böcker, enbart av envishet. Det är synd när det finns så mycket man vill läsa. Men 100% hyllvärmare är ju ändå bra.

      Radera