2015-05-15

Rädslan för en bok...

Idag skiner solen och jag har suttit ute och bränt axlarna medans jag har läst. Underbart!!!

Leon är nu slut, med ett rasande tempo har jag slukat den. Dessutom har jag hunnit med att jobba en liten sväng mitt på dagen. Nu ska jag inleda min helg och jag hoppas att jag hinner med massor av läsning. Jag har satt upp ganska orealistiska mål på mig själv men innan helgen är slut så skulle jag vilja ha hunnit påbörja Sista riket av Brandon Sanderson. Problemet är att jag har två böcker jag borde hinna med innan dess, böcker som har första recensionsdatum närmre i tiden. Men å andra sidan så är det faktiskt inte några jättetjocka böcker så det borde kanske gå.

På tal om Sista riket så är jag så vansinnigt pepp på den boken. Jag har längtat, och väntat och längtat lite till. Det är nästan så att jag faktiskt är lite rädd för boken. Den skrämmer mig och det handlar inte på något sätt om dess omfång - utan kanske just på grund av den där peppen. Jag vill ju älska den och förväntningarna är ju så höga. Tänk om den inte lever upp till mina förväntningar? Då lär jag gråta. Känner ni igen den känslan?


2 kommentarer:

  1. Är otroligt nyfiken på att läsa något av Brandon Sanderson för jag har hört så mycket gott om denna författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är också otroligt sugen på att läsa något av honom. Det är nästan så att jag känner att jag har hört lite för mycket gott om honom.

      Radera