2015-06-09

Top Ten Tuesday: efterlängtade boksläpp 2015


Top Ten Tuesday och så ska jag försöka mig på att sia lite in i framtiden. Eller sia är väl att ta i, det är bara att titta lite i olika kataloger. Uppgiften för tisdagen är nämligen att lista fortsatta 2015 mest efterlängtade boksläp.
Jag har sådär koll på höstens utgivning än så länge, fortfarande kvar i sommarens, men några titlar finns det definitivt.

1. Den lilla flickan som svalde ett moln lika stort som Eiffeltornet av Romain Puértolas - Wahlström & Widstrand
2. Par i brott av Agatha Christie - Bookmark förlag
3. Dimensioner av Sofie Berthet - Modernista
4. Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins - Modernista
5. Jag och Earl och tjejen som dör av Jesse Andrews - B Wahlstöms
6. PAX Gasten av Åsa Larsson och Ingela Korsell - Bonnier Carlsen
7. Athenas tecken av Rick Riordan - Bonnier Carlsen
8. Gudar och monster av Laini Taylor - Bazar förlag
9. Estrid av Johanne Hildebarnt - Forum
10. Grey Mountain av John Grisham - Albert Bonnier förlag

Det blev 10 titlar utan svårigheter, hade lätt kunnat få ihop några till. Men, men det ska nog inte bli några svårigheter att hitta böcker att läsa resten av året heller.

11 kommentarer:

  1. Laini Taylor har jag på min lista också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag längtar efter den boken. Den kommer jag definitivt läsa så fort den släpps.

      Radera
  2. John Grisham är jag alltid intresserad av :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. Däremot är det faktiskt ganska så länge sedan jag läste något av honom senast.

      Radera
  3. Lola har jag med på min lista med. Hoppas den kommer vara mysig och bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är den ens i närheten av Anna och den franska kyssen så tror jag definitivt att den kommer att vara bra. Ser i alla fall med spänning fram emot boken.

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Lola borde jag haft med på min lista också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror absolut att den kan vara läsvärd och ser fram emot den.

      Radera
  6. Laini Taylor har jag med på min lista med! Agatha Christie glömde jag bort! Men visst kan man fylla höstens läsbehov med råge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja, det finns ju hur många böcker som helst som man är sugen på. Jag vet liksom inte riktigt hur jag ska ha tid med alla underbara böcker jag vill läsa.

      Radera