2015-12-06

Några tankar en söndag


reading on a stack of books:
  • Helt ärligt så är jag väldans trött på höstvindarna nu. Det blåser som f*n utanför fönstret. Egentligen hade jag tänkt ta mig en promenad och lyssna på lite Harry Potter men vädret gör att jag inte alls känner för det. Istället barrikaderar jag mig innanför husets fyra väggar och njuter av tända ljus.
  • Någonting stort hände i går kväll. Äntligen verkar det som om läsningen har lossnat lite grann och jag har faktiskt snart läst ut From dead to worse av Charlaine Harris. Tydligen hjälpte det att tvinga ner sig själv i fåtöljen och så givetvis lite löjliga kärlekstrianglar och en stor dos humor.
  • Jag måste säga tack också. För trots att jag inte har visat bloggen något som helst intresse den senaste månaden så tittar det ändå in folk här. Jag trodde all statistisk skulle vara nere på noll men inte då. Vilken tur att ni har tålamod med mig. Lovar ingenting men kanske är det på väg att vända nu. Kanske!!!
  • Under min frånvaro har också bloggen i tysthet firat födelsedag. 4 år har den här platsen varit min ute i cyberrymden och det trodde jag ärligt talat inte på för fem öre när jag startade den.
  • Jag är lite sugen på fantasy nu har jag märkt. Kanske inte jätteovanligt. Men igår hamnade jag på pinterest och kom att kolla upp sådana fantastiska fantasybilder som säger så mycket och en värld som jag önskade att jag hade kapacitet att skapa. Det är riktigt episk fantasy jag vill åt. Ni vet sådan där med älvor och drakar och ett uppdrag/vandring för att besegrade den onde härskaren. Tips mottages gärna....
Fantasy castle:

Nu ska jag nog allt fortsätta att läsa. Kanske har katten övergivit min fåtölj nu så jag kan ta tillbaka den. Och så ska jag tända andra ljuset. Trevlig andra advent alla.

4 kommentarer:

  1. De flesta punkterna passar faktiskt rätt så bra in på mig med, för tillfället ;D :) är också supersugen på episkt fantasy, dock inte för tung sådan ... Och har nog inuet direkt tips själv :/ har typ knappt läst det märker jag nu, även om jag tycker att jag älskar det ..? :S Hoppas läslusten håller i sig för dig!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. percy jackson tips tips tips! och throne och glas är trevlig. tänke också gå ut och gå och lyssna på podd, men det var så ruskit ute så jag skippade det. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst både Percy Jackson och Throne of glas men det är egentligen inte den typen av fantasy jag är sugen på. Mer typ Sagan om Ringen fantasy - riktigt tunga grejer. Det var så himla länge sedan jag läste något sådant....

      Radera