2016-01-12

Top Ten Tuesday


Nu var det tydligen dags att blicka tillbaka lite igen, tillbaka till 2015. Denna gången ska vi kolla på de där böckerna som släpptes under 2015 och som jag tänkte läsa, men helt enkelt aldrig blev färdig till.

Top Ten 2015 Releases I Meant To Get To But Didn't

1. Arvet efter dig av Jojo Moyes (dock påbörjad)
2. Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr (läst nu i januari istället)
3. Dimensioner av Sofie Berthet
4. Står dig ingen åter av Anna Karolina
5. Lola och pojken i huset bredvid av Stephanie Perkins
6. Rosie-effekten av Graeme Simsion
7. Skärvor av minnen av Laurie Hals Anderson
8. En amerikansk förlust av Philipp Meyer
9. Gray Mountain av John Grisham
10. Levanten av Mircea Cártárescu

Det "roliga" med den här listan är egentligen att det enbart är titlar från höstens utgivning. Det visar lite på hur många spännande böcker det gavs ut...
Fler listor hittar ni hos The Broke and the Bookish.

6 kommentarer:

  1. De två första böckerna har jag läst och tyckt riktigt bra om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bok två har jag ju hunnit med nu lite i efterhand och tyckte mycket om den. Bok ett måste jag ta tag i snarast.

      Radera
  2. En amerikansk förlust glömde jag för den hade jag också velat läsa. Men jag får ta det i år istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man får väl försöka ta tag i dem i år. Risken är ju bara att det kommer så himla mycket nytt så man glömmer bort att läsa de där "gamla" böckerna man hade spanat in.

      Radera
  3. Jag har faktiskt inte läst en enda av dem, men om allt går som jag tror så är det några av dem som jag kommer att vilja läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får vi hoppas på det. Jag är i alla fall för dålig på att läsa halvnya böcker.

      Radera