2016-02-03

Nytt i hyllan: Januari

Jag hamnade av någon anledning back i antalet olästa böcker som nu står i bokhyllan. Började året med att rensa lite och hamnade på 160 olästa böcker. Nu helt plötsligt efter januari har jag 167 olästa. Inte bra, inte bra. Och ändå har jag enbart köpt en endaste bok till mig själv. Resten är recensionsexemplar. Sen läste jag faktiskt nästintill enbart e-böcker förra månaden och det hjälpte ju inte direkt ner antalet olästa böcker som finns i mina hyllor (vilka konstigt nog är de enda jag räknar).

Här är i alla fall de böcker som hittade hem till mig i januari:

Saknar dig är ett rec ex av Bookmark förlag. Har nu påbörjat läsningen av den.

Rec ex av Bonnier Carlsen. Läst, älskat och recenserat här.

Alber Bonniers klassikersläpp låg i posthögen och väntade när vi kom hem. Mest ser jag fram emot Northanger Abbey eftersom det är en Austen jag inte läst ännu. Men de andra ser jag också fram emot. Och fina är de absolut.

Ytterligare en Ishiguro-bok och den här gången av Wahström & Widstrand. Vansinnigt snygg bok som verkar väldigt bra också.

Mord på ett flickinternat och jag är intresserad. Så tack Albert Bonnier för det rec exet

Gillade första boken mycket (Konsten att vara Caroline) så när jag såg att det kommit en uppföljare så frågade jag efter ett rec ex och fick det. Tack Lind & Co


Modernista har också skicat ett fint rec ex. Vet inte alls vad boken handlar om men den har illustrationer och är vansinnigt söt så det blir nog bra.

Och så till den enda boken jag köpte i USA och på vår resa. Jag hade ju bestämt mig för att jag skulle få köpa en och tillslut så föll valet på denna. Nu hade jag inte massor att välja mellan för vi var bara inne i en enda bokaffär och där stod jag visserligen och höll i ett par böcker. Men det blev denna och den köptes inte ens i en bokaffär utan på Walmart. Så kan det gå...

Som vanligt har jag nu massor av nytt material att läsa och den här månaden kommer jag verkligen lägga krutet på recensionsexemplaren. Inser att den där bokplaneringen jag gjorde för februari kommer att få flyga all världens väg. Recex är det som gäller. Hyllvärmare tar vi nästa månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar