2016-08-01

Läsplaner för augusti

Reading.:

Fem av tio böcker från min planering förra månaden blev lästa. När jag prickar i hälften då är jag nöjd. Nu ska vi se hur det går att pricka av augustis månads läsning. Jag har satt ihop en ganska så spretande lista tror jag med mycket nya författare och författare som jag vill återknyta bekantskapen med. För egentligen vet jag inte alls vad jag vill läsa. Förutom en endaste bok som jag tror kommer hem till mig i dag. Då kommer den att läsas med en gång... Ni får själva gissa vilken!

  • Mörk jord av Belinda Bauer
  • Minns de den stad av Per Anders Fogelström
  • Kungar & drottningar av Jerker Hultén
  • Nordiska gudar av Johan Egerkrans
  • Mörkt motiv av Louise Penny
  • Syskonmakaren av Lisa Jewell
  • Sju jävligt långa dagar  av Jonathan Tropper
  • När döden kom till Pemberley av P.D James
  • Världens ände av Ali Lewis
  • Huset på udden av Agatha Christie



Och nej, Harry Potter and the Cursed Child finns inte med på den här listan. Jag är både tveksam och lite rädd för att läsa den. Dels är jag absolut inte van att läsa manus och så kan man ju bli besviken av en fortsättning. Men förmodligen kommer jag att läsa den ändå. För det är ju trots allt Harry Potter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar