2016-09-15

Det blev en lång dag


Det har varit en lång dag idag känns det som. Nu är jag så trött så att jag inte ens orkar öppna en bok. Längtar egentligen bara efter att få gå och lägga mig. Först tänkte jag dock att maken skulle få komma hem, vilket han förhoppningsvis gör alldeles strax.
Det tar på krafterna att först jobba, sen åka och handla, sen steka pannkakor för ett helt kompani - eller fem personer i alla fall - och sen fira att man blir gammal. Idag känner jag mig verkligen gammal. Men jag har fått himla bra presenter i alla fall som jag tänkte att jag skulle visa er i morgon. När jag har hunnit fota och samla krafter och så. Nu nöjer jag mig med min tekopp och med att sitta och slösurfa på datorn.


2 kommentarer:

  1. Grattis! Själv firade jag min födelsedag i tisdags med att först gå NTA-utbildning mellan 9-16 och sedan åka till skolan och förbereda för föräldramötet som var mellan 18.00-19.30. Kom hem 20:15.
    men på lördag kommer mmina föräldrar och brorsan med familj hit och fikar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då måste jag erkänna mig besegrad. Du måste varit vansinnigt trött. Födelsedagar borde med fördel få firas på helger när man har energi.

      Radera