2016-10-28

Jag bara måste prata om choklad

Okej - jag vet att det här är en bokblogg och därför först och främst ska handla om just böcker. Men så ibland råkar man snubbla in på sidoämnen och det här inlägget blir ett sådant - dock med en liten, liten koppling till bokvärlden. Och vi kan väl helt enkelt börja där...

Ni vet väl alla vem Willy Wonka är skulle jag tro. Om ni mot förmodan inte gör det så är det ju fabrikören i Chokladfabriken som figurerar i Kalle och Chokladfabriken av Roald Dahl. När jag läser den boken och ser den filmen så går det inte att låta bli att bli extremt sugen på choklad. Detta trots att jag faktiskt inte är en chokladälskare av rang. Blir lite okvinnlig just där känner jag men jag är absolut inte en sådan människa som måste ha massor av choklad minst en gång i månaden. Men nu under graviditeten är det lite annorlunda. Suget har ökat lite.
Men tillbaka till Wonka. För visst inbillar man sig att hans choklader inte bara är fantastiskt goda, de ser också fantastiskt bra och lockande ut i sina fina omslagspapper. Och nu till kärnan i detta väldigt förvirrande inlägg. Jag var och handlade idag. Och man måste faktiskt inte bara köpa boken utifrån dess vackra omslag. Man kan faktiskt också köpa choklad utifrån dess vackra omslag - choklad som dessutom får mig att tänka extremt mycket på herr Wonka och alla hans fantastiska chokladkakor. Om den är god undrar ni säkert nu...? Jag vet inte, för jag vet inte om jag vill öppna förpackningen.



4 kommentarer:

  1. Kan meddela att alla dessa är så jäkla goda! Min favorit är den med mandel och salt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju väldigt lovande. Då måste jag ju försöka bryta mig in i förpackningen då. Får väl bli fredagsmyset.... :P

      Radera
  2. Kul att jag också köpte en sån idag, fast vanligt mjölkchoklad. Fantastiskt god!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var denna också när jag väl öppnade den. Tyvärr tyckte maken det också så den lär inte räcka så länge.

      Radera