2016-12-06

Fångad av Meredith Wild



Erica försöker jonglera livet genom att driva sitt företag, skapa en trygg relation tillsammans med sin något kontrollbehovsaktiga nya pojkvän Blake, samt skapa en relation till sin pappa som hon precis har träffat för fösta gången i sitt liv. Ganska så mycket att göra med andra ord men egentligen är hon ganska nöjd med livet. Eller i alla fall tills Mark dyker upp.

Wild_Fangad_3D

Första delen i den här serien tyckte jag jättemycket om. Jag tycker om den här delen också men där finns en del störningsmoment som jag däremot har lite svårt för så jag kan tyvärr inte tycka om den lika ohämmat. Det är fortfarande högt tempo, trevliga inslag åt vuxenhållet om ni förstår vad jag menar och jag tycker väldigt mycket om Blake. Erica har jag lite svårare för kanske främst för att hon har vissa problem med att kommunicera. Visst det har väl Blake också men jag tycker inte att hon ska hålla på och moralpredika för honom när hon inte är bättre själv. Just det här med kommunikationsproblem är något av det jag har svårast för att läsa om. Jag blir så frustrerad när de inte bara öppnar munnen och pratar med varandra. Så många problem som kunnat lösas utan blod, svett och tårar om man bara öppnat munnen. Sen finns det i berättelsen en liten antydan till triangeldrama och det är inte heller min kopp te. Jag kan säga så mycket att det i alla fall inte är Mark som är inblandad vilket ni kanske tror. Mark är ingen trevlig karaktär.
Så på det stora hela så gillar jag berättelsen, men det finns vissa delar som tyvärr drar ner helhetsbetyget lite för mig. Jag kommer definitivt att fortsätta läsa serien och jag hoppas till nästa bok att karaktärerna har lärt sig sin läxa och nu samtalar med varandra.

3 anledningar till varför Fångad är värd att krypa upp i fåtöljen med:

1. Lättsmält underhållning är precis vad som behövs ibland och den här boken bjuder på precis just det.

2. En trevlig kille som kanske till viss del är lite väl beskyddande och svartsjuk men för mig fungerar det alldeles utmärkt. Jag skulle inte ha något emot att träffa Blake.

3. Välskrivna heta scener.

Fångad får 3+/5 i betyg av mig.

Tack Bookmark förlag för recensionsexemplaret.

Boken finns att köpa hos Adlibris, Bokus och Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar