2017-01-23

Främlingen av Harlan Coben




Allting börjar med att Adam möter en främling, en främling som säger åt honom att han borde kolla närmare på en betalning som Adams fru gjorde för två år sedan. Detta är starten på en jakt på sanningen och en undran om livet någon gång kan vara vad det en gång var. Innan främlingen...




Det här är ytterligare en spännande och välskriven bok av Harlan Coben. Och som vanligt gillar jag vad jag läser.
Det som främlingen håller på med i den här boken tycker jag definitivt är något som är spännande att diskutera. Om huruvida någon människa har rätt att bestämma över en annan människa på det sättet? Så för att summera ihop det hela så finns det mycket att gilla; tempot, karaktärer och temat i boken. Däremot är det inget nytt och speciellt med boken, det finns liknande thrillers. Och framför allt känns det som om jag har sett det på film tidigare. Trots det gillar jag, för ibland är det här precis vad man behöver.

Boken får 4-/5 i betyg av mig.

Tack Bookmark förlag för recensionsexemplaret.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar