2017-01-15

Några tankar en söndag


Reading:
  • Nu har jag äntligen blivit färdig med att börja lyssna på serien om Fredrika Bergman av Kristina Ohlsson. Första boken lästes för många år sedan och gillades och nu har jag kommit till bok två, Tusenskönor. Har snart lyssnat klart på den och tycker mycket om.
  • Tidigare i veckan lyssnade jag klart på Hammarbyserien av Carin Gerhardsen. Det kändes både uppfriskande och lite sorgligt när jag förstod att Falleri, fallera, falleralla verkligen var sista boken. Åtta böcker känns ganska så lagom och fullt överkomligt.
  • Nu har det blivit dags att ta tag i det där med motion och kosthållning igen. Innan jag blev gravid med dottern så var jag väldigt duktig och lyckades få ordning på mig själv. Sen gick det ganska så mycket utför. Men från och med i morgon så ska det bli ordning på torpet. Om ni vill följa min väg så ska jag försöka uppdatera min andra blogg, Av egen vilja, och ni får gärna kolla in där om ni vill. 
  • Jag har klurat en del på barnsånger den senaste veckan. Varför är alla sånger man sjunger på så väldigt gamla. Jag funderade egentligen aldrig riktigt på det på jobbet, men nu när jag sjunger för dottern så tänker jag på Alice Tegnér och Astrid Lindgren men kan inte komma på något modernare.
  • Nästa vecka får det bli dags att plocka ner julen här hemma. Jag vet att jag är ute i sista ropet, men jag har helt enkelt inte känt för det. Nu är det ju inte så att jag har massor uppe men de fem ljusstakarna och några dukar ska plockas undan och sen så ska jag städa. Till sällskap tror jag att det får bli nästa del i Fredrika Bergmanserien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar