2017-01-22

Några tankar en söndag


Sweet Little Girls Reading Book w Kitten pinafore dress lithograph vintage print:
  • Från och med nästa vecka så kommer jag börja skriva barnboksrecensioner här på bloggen. Det har förekommit en eller annan recension på ämnen men nu tänker jag krypa nedåt i åldern. Anledningen till att jag kommer att göra detta är väl ganska så självklar. Har lite på känn att det kommer bli lite av en utmaning för det är helt andra tankar man får tänka på när det gäller barnböcker. Böckerna ska ju tilltala någon annan än mig först och främst.
  • Även om jag för tillfället avverkar betydligt fler böcker än jag trodde skulle vara möjligt så har jag extremt ont om lästid. Det känns som om det vore noll och ingenting ungefär. Återigen tackar jag den person som var så smart så hen kom på ljudboken.
  • Något jag ligger extremt mycket efter med är recensioner. Får nog klumpa ihop dem några lite. I morgon kommer i alla fall en.
  • Något jag har snott till mig lite tid till denna vecka är faktiskt att skriva lite. Nog har det bara varit tankar och idéer om livet som förälder, saker som måste göras och liknande men det har varit väldigt skönt att återigen sätta ord på papper. Älskar att skriva för hand, det är befriande på något sätt.
  • Nu är jag väldigt snart färdig med Kristian Ohlssons serie om Fredrika Bergman. Med det infinner sig en lite tvekan i vad jag ska lyssna på här näst. Kanske ska jag försöka lyssna på något som inte är en deckare. Antalet deckare den här månad är hög, extremt hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar