2017-11-12

För oss är natten ljus av Christoffer Holst



Familjen Brickman är i USA för att bevista en begravning. När begravningen väl är överstånden så vill de bara åka hem. Men tydligen så har flygbolaget bestämt sig för att strejka. Så nu måste familjen Brickman spendera ett antal dygn tillsammans i New York. Problemet är det där tillsammans. För familjen Brickman gör inte saker tillsammans. 

För oss är natten ljus

Det här är en väldigt liten bok men med väldigt stort innehåll. Varenda en av de drygt 200 sidorna är fullspäckade med värme, humor, djup och känslor. Att man kan lära känna fem personer så pass mycket på så kort tid är beundransvärt. Allra mest gillar jag nog Oliver. Jag kan lätt känna igen mig i honom, den där tonårsosäkerheten och känslan av att helst bara stänga inne sig på sitt rum och ignorera att världen finns utanför. Det är också Oliver som står för den största utvecklingen i romanen och jag älskar det.
Så plocka upp den här lilla pärlan. Jag skulle till och med kunna gå så långt som att påstå att det här är den perfekta boken att läsa till jul. När man sitter där stinn efter julmat, Kalle Anka och paketöppning så vore den här det absolut bästa sällskapet.

För oss är natten ljus får 4/5 i betyg av mig.

Tack Bokfabriken för recensionsexemplaret.

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon & Bookoutlet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar