2018-01-15

Minnesbäraren och Jägaren av Kamilla Oresvärd



Bildresultat för minnesbärarenMinnesbäraren
Ett gammalt kranium hittas i en gammal jordkällare. En man rymmer från ett mentalsjukhus, en man som i det förgångna har begått hemska brott. Kan de båda fallen ha något med varandra att göra. Oavsett så börjar en vild jakt där kriminalkommisarie Stina Seger leder utredningarna.
4/5 i betyg

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon & Bookoutlet.



Bildresultat för jägaren kamilla oresvärdJägaren
När Julia en morgon kommer hem från krogen snubblar hon över sin storasyster i hennes lägenhet. Systern har blivit nedhuggen ett antal gånger med kniv. Ledtrådarna är få men det pekar mot en man som kanske fanns i hennes liv. Återigen står Stina Seger inför ett tufft fall.
4-/5 i betyg

Boken finns att köpa hos Adlibris & Bokus & Cdon & Bookoutlet.




Det var med hjälp av dessa båda böcker som jag äntligen kom ut ur en liten lässvacka jag hade i höstas. Högt tempo, komplicerade karaktärer, mordgåtor som är minst sagt något annat än vad man kanske tror. Jag gillar båda dessa böcker väldigt mycket och Kamilla Oresvärd var en positiv ny bekantskap för min del. Minnesbäraren framför allt fångade mig riktigt mycket och jag hade svårt att sluta lyssna på den.

Tack Bokfabriken för recensionsexemplaret av Jägaren.

1 kommentar: