2018-02-01

Sammanfattning av januari månad

Så har 2018 års första läsmånad passerat och det blev en riktigt bra sådan. Jag har fått betydligt mer läst än vad jag hade förväntat mig eftersom heltid, nytt jobb och förskolehämtningsjonglering. Men som sagt, det blev en del läst ändå - närmare bestämt 16 böcker.
  • Tiggaren - Sofie Sarenbrant
  • En bra kväll för mord - Agatha Christie
  • Nådastöt - Louise Penny
  • Häxhammaren - Jan Mårtensson
  • Mitt namn är - EliSophie Andrée
  • Nässlorna blomma - Harry Martinsson
  • Mot den glittrande snön vid världens ände - Eowyn Ivey
  • Sista brevet från din älskade - Jojo Moyes
  • Synd - Robert Warholm
  • Oliver Twist - Charles Dickens
  • De saknade - Thomas Rydahl
  • Vargarnas historia - Emily Fridlund
  • De 101 dalmatinerna - Dodie Smith
  • Sanningen - Harlan Coben
  • Harry Potter and the Philosopher's Stone illustrerad - J. K. Roling
  • Donatorn - Harlan Coben
Bildresultat för tiggaren sofie sarenbrantBildresultat för en bra kväll för mordBildresultat för nådastöt louise pennyBildresultat för häxhammaren jan mårtenssonBildresultat för mitt namn är elisophieBildresultat för nässlorna blommaBildresultat för mot den glittrande snön vid världens ändeBildresultat för sista brevet från din älskadeBildresultat för synd robert warholmBildresultat för oliver twist boktBildresultat för de saknade thomas rydahlBildresultat för vargarnas historiaBildresultat för de 101 dalmatinerna dodie smith bokBildresultat för sanningen harlan cobenBildresultat för harry potter and the philosopher's stone illustrated edition28172597

En del riktigt bra böcker har blivit lästa. Harry Potter är ju solklart, som vanligt en av dem men annars så får toppplaceringen gå till Den glittrande snön vid världens ände.

Sammanfattning utifrån mina mål:
Först och främst måste jag säga att det har gått väldigt bra att läsa utifrån mina mål. Alla de där böckerna jag bestämde mig för att läsa under året har gett mig en struktur i läsandet som förmodligen har varit anledningen till att jag fick så mycket läst. Men så till målen.
  • Jag satte Goodreads till 70 böcker och där ligger jag för tillfället 10 böcker före.
  • Jag ville avsluta eller i alla fall läsa ikapp en del serier. Av de 17 böcker jag satte mig för att läsa är 3 lästa så där ligger jag bra till.
  • Jag startade ju en Re-read challenge för mig själv och i januari läste jag Harry Potter. Så 1/6 avklarade.
  • I 3x3 utmaningen har jag läst 3/9 så där ligger jag också före. De lästa böckerna är Nässlorna blomma, De 101 dalmatinerna och Oliver Twist.
  • Instagramutmaningen #hyllvärmare2018 så är en bok avklarad så där ligger jag i fas. Boken i fråga blev Sista brevet från din älskade.
Så en bra start på läsåret helt klart.Men det är väl lika bra att gå ut starkt. Suget på alla de där förplanerade böckerna finns kanske inte kvar i oktober om man så säger.

4 kommentarer:

  1. Så många böcker :) Harlan Cobens serie är det nog dags att ta tag i för mig också. Har nog bara läst två...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar Coben väldigt mycket och serien om Bolitar lite extra. Jag tror att jag har läst alla de första sju nu men jag är helt ärligt lite osäker på om jag har missat någon. Hamnade inte från början i serien av någon anledning och är därför helt vill om vilja jag har läst eller inte. Men jag tror jag är back on track nu i alla fall.

      Radera