2018-05-01

Sammanfattning av april

Det vore att överdriva om man sa att jag fått massor läst under april månad, men jag är ändå nöjd med den lilla hög med böcker jag har hunnit med. Några av dem har dessutom varit ganska så långa så det får väl ses som ytterligare ett plus.

Dessa böcker har blivit lästa:
  • Vit krypta av Mariette Lindstein
  • Kärlekens tunga av Anna Åhlund
  • Solstenen av Tomi Adeyemi
  • Det flammande korset av Diana Gabaldon
  • München av Robert Harris
  • Kvinnan i hytt 10 av Ruth Ware
  • Sanningen om Alice av Kathrine Webb
  • Nevermoor av Jessica Townsend
  • Döden går på museum av Jan Mårtensson
3860470939501819384600153560396839320915391096503024027937556505Bildresultat för döden går på museum

9 böcker som synes och jag är nöjd med min statistik. På det stora hela har det även varit riktigt bra böcker, men allra mest nöjd med är nog att jag äntligen har läst Sanningen om Alice. Den är inte bara läst, det är förmodligen den bästa boken jag läste under månaden också.

Sammanfattning utifrån mina läsmål:
  • Av de 70 böcker jag satt mig för att läsa under året är nu 49 lästa. Underskattade nog helt klart min läshastighet när jag satte målet.
  • Till min utmaning att avsluta eller läsa ikapp i serier har jag läst två böcker under april, Döden går på museum och Det flammande korset. Så 12/17 lästa. Det känns helt klart som genomförbart.
  • Däremot ytterligare en månad då jag inte läst om någon bok i min re-read challenge. Fortfarande bara 2/6 men jag är fortfarande på banan och ligger egentligen inte efter. Tveksam om jag kommer hinna läsa om någon bok i maj dock då det kommer vara fokus på recex då.
  • I 3x3 utmaningen ingick Sanningen om Alice så nu har jag läst 7/9 böcker i den utmaningen. Bara Ett litet liv och Utvandrarna kvar.
  • Och så till #hyllvärmare2018. Sanningen om Alice platsade in även på den utmaningen och nu har jag läst 8/12 hyllvärmare.

2 kommentarer:

  1. En bra månad ser det ut som. Det är flera där som jag är sugen på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja många böcker var riktigt bra så jag ska absolut inte klaga.

      Radera